18/04/2024

Eddie Palmieri "Lucumi Macumba Voodoo" (1978) -Latin Jazz-



Label : Epic Records


États-Unis Side 1

01 - Lucumi, Macumba, Voodoo (Eddie Palmieri)
02 - Spirit Of Love (Robert Russell & Ernest Lee Straughter)
03 - Colombia Te Canto (Eddie Palmieri)

Side 2

01 - Mi Congo Te Llama (Medley): Prayer To Ozain / Theme To Ozain / Letras Of Ozain (Eddie Palmieri) / (Francisco Aguabella) / Charlie Camilleri) / (Robert Bianco & Eddie Palmieri)
02 - Highest Good (Remo Palmieri, Eddie Palmieri & Charlie Palmieri)


Produced by Bobby Colomby & Eddie Palmieri
Arranged by Charlie Palmieri & Eddie Palmieri
Engineered by Don Puluse & Don Meehan
Recordists : Ted Brosnan, Lou Schlossberg, Ken Roberts, Leland Yates
Mixed by Don Puluse & Eddie Palmieri 
Recorded at CBS Recording Studios, Studio B, New York, NY

Personnel :
Eddie Palmieri : Piano, Vocals (Lyrical 'Diana'), Timpales & Guiro on "Colombia Te Canto", Danzo Pattern
Charlie Palmieri : Piano, Organ, Percussion (Piano on "Colombia Te Canto")
Francisco Aguabella : Conga Drums, Bata Drums, Claves (Conga Solo on "Mi Congo Te Llama", Vocal - 'La Diana' on "Colombia Te Canto")
Charlie Cotto : Timbali
Chucky Lopez : Bongo Drums, Cowbell (Solo on "Colombia Te Canto")
Rubin Maldinardo : Claves, Bass Tom Tom
Dom Um Romao : Percussion, Quika & Shaker
Bobby Colomby : Drums, Percussion, Vocals
Francisco Centeno : Bass, Guitar ("Lucumi, Macumba, Voodoo", "Highest Good" Rock Interlude on "Mi Congo Te Llama")
Sal Cueves : Upright Electric Bass ("Colombia Te Canto", "Mi Congo Te Llama")
Neil Stubenhaus : Bass Guitar ("Spirit Of Love")
Steve Khan : Electric Guitar ("Highest Good", "Lucumi, Macumba, Voodoo", 'Rock Interval' on "Mi Congo Te Llama")
Hiram Bullock : Guitar ("Spirit Of Love")
Clifford Carter : Synthesizer, Clavinet ("Spirit Of Love")

Horn Section :
Jon Faddis : Trumpet, Flugel Horn
Lew Soloff : Trumpet, Flugel Horn
Alan Rubin : Trumpet; Flugel Horn
Charlie Camilleri : Trumpet, Violoncello Melodic Lines
Alfredo Armenteros : Trumpet (Solo on "Colombia Te Canto" & "Mi Congo Te Llama")
George Young : Alto Sax, Flute (Alto Solo on "Highest Good")
Lou Orensteen : Tenor Sax, Flute
Ronnie Cuber : Baritone Sax, Clarinet (Baritone Solo on "Lucumi, Macumba, Voodoo")
Tony Price : Tuba ("Colombia Te Canto")

Strings :
Kermit Moore : Cello
Jesse Levy : Cello
Tony Sophos : Cello
Homer Mensch : Double Bass (Cello Intro Only "Theme To Ozain" in "Mi Congo Te Llama"

Singers :
Luisito Ayala : Lead on "Mi Congo Te Llama", "Lucumi, Macumba, Voodoo"
Rafael DeJesus : "Mi Congo Te Llama", "Lucumi, Macumba, Voodoo", Lead on "Colombia Te Canto"
James Sabater : Coro "Mi Congo Te Llama", "Lucumi, Macumba, Voodoo", "Colombia Te Canto"
Lani Groves : "Spirit Of Love", "Highest Good"
Vivian Cherry : "Spirit Of Love", "Highest Good"
Gwen Guthrie : "Spirit Of Love", "Highest Good"
Frank Floyd : Solo Voice on "Spirit Of Love", "Highest Good"
Zachery Saunders : "Spirit Of Love", "Highest Good"
Raymond Simpson : "Spirit Of Love", "Highest Good"