10/08/2017

Dan, Frank & Simon "Dan, Frank & Simon " (1977) -CCM-



Label : Clav Musik Distribution


Suède Side 1

01 - Glöm Ej (Dan Ådahl)
02 - Jesus Jag Följer Dig (Dan Ådahl)
03 - Elia Och Baalsprofeterna (Dan & Simon Ådahl)
04 - Jag Vill Tala Om För Dig (Frank Ådahl)
05 - Övre Salen (Anne Maj & Dan Ådahl)

Side 2

01 - Jack Fick Lämna Mina Frågor (Kerstin Ring)
02 - Leva Nära Dig (Benson - Mindel / Simon Ådahl)
03 - Minnen (Dan Ådahl & Tom Brown)
04 - Blodet (Fredrik Wiedlöf)


Inspelning : Cavatina Studio, Kumla
Tekniker : Bengt Andersson
Stråkarr : Mats Olsson

Annie Maj, Dan, Frank och Simon Ådahl
som förutom sång står för all instrumentation.
Ett speciellt tack till Guy Silvernagel som spelade el-gitarr och till stråkarna från Örebro.
Tack even till Felix, Allan, Carina, Eva Marie, Kenth, Elin och Ingemar, Örjan, Samba, Bengt, Rodney, Rainer, Mattias, Anders m.fl.


Side 1

01 - Glöm Ej

Solist : Frank Ådahl

02 - Jesus Jag Följer Dig

Solist Frank Ådahl

03 - Elia Och Baalsprofeterna

Solist : Dan Ådahl

04 - Jag Vill Tala Om För Dig

Solist Frank Ådahl

05 - Övre Salen

Solist : Dan Ådahl

Side 2

01 - Jack Fick Lämna Mina Frågor

Solist : Dan Ådahl

02 - Leva Nära Dig

Solist Frank Ådahl

03 - Minnen

Instrumental
Gitarrsolo : Guy Silvernagel

04 - Blodet

Solist : Anne Maj